Allen&Heath iLive a Zöldpardonban |
2008-11-18 |
„Ha csak egy koncert erejéig is, de elszakadhattunk a papírszalagos felírástól, az insertkábelezéstől, a hamar véget érő dinamikaszabályzóktól, kb. 100 méter csoportkábeltől és nem utolsó sorban a kalitkától, ahonnan rendszerint nem hallunk semmit."
2008. augusztus 10-én a Zöld Pardonban tartott koncertjén a Ganxsta Zolee és a kartel az Allen&Heath iLive keverőrendszerét használta. A zenekar hangmérnöke Bognár Zsolt (HAES) az eseményt így kommentálta:
"Az augusztus 10-ei Ganxsta Zolee és a kartel koncertre előző nap konfiguráltam fel az Allen&Heath új digitális konzolját, az iLive-ot. Rendkívüli kényelemben volt részem, mert az összes bemeneti csatornával, DCA-val és gyűjtősínnel együtt kifértem az első layer-ekre. Az előző mondat végén nincs helyesírási hiba: a layer-ek 16-osával, 12-esével, 8-asával kapcsolhatóak A, B, C és D szinten. A kényelmet tovább fokoztam azzal, hogy a belső delay effekt aux-jait, melyeket sokat használok a koncerten, kiosztottam a fédersor fölötti gombsorra. Bár mindenhova lehet társítani kimenetet és bemenetet, egy analóg elrendezéshez hasonlító konzolt építettem fel magamnak. A tájékozódásban segítségemre volt, hogy minden csatorna elnevezhető és színekkel jelölhető. A dobokat zölddel jelöltem, a basszusgitár csatornákat pirossal, a gitárt kékkel, a billentyűket lilával, a főénekeket sárgával, az aux master-eket világoskékkel és lilával, a DCA-kat pirossal, az ének groop-ot sötétkékkel, a LR-ot pedig sárgával. A helyszínen csak a PA és monitorrendszert használtam, a csoportkábelt egy UTP kábel helyettesítette a központi egység (iDR64) és a konzol (iLive144) között. A beállás és a koncert kényelmesen zajlott, mivel nem kellett folyton a kijelzőre bámulnom illetve a menüben mászkálnom. Tapasztalatom alapján a kiválasztott csatorna minden lényegi információja látható, de ennél is nagyobb dolog, hogy minden funkcióhoz tartozik fizikai potméter, ráadásul egyidőben. Például ha egyszerre szeretnék egy EQ gain-t és egy kompresszor attack-et állítani, akkor megtehetem. Használat közben a keverőpult kijelzői annyi információval láttak el, hogy ritkán kellett az érintőképernyőre néznem, amit nagyon komfortosan tudtam használni. Ennek pozitív hatását mindenhol éreztem a rendszerkonfigurációtól kezdve a csatorna elnevezésen át a belső effektekig. Most használtam először ezt a rendszert és egy nagyon egyszerűen kezelhető, könnyen áttekinthető pultot ismertem meg. A hangja teljesen szokatlan egy koncerthangosításnál, mert nem érezhető a sok-sok méter csoportkábel negatív hatása. Mivel a konzol irányítja a központi egységet, az végez minden számítást, így a jel nem tesz meg egy métert sem a központi egység és a konzol között. Összességében élvezetes volt az iLive-val dolgozni és remélem még sok produkcióhoz vihetem magammal.” (Forrás: A&H disztribúció) |