Miért jó a fülmonitor? - Hogyan használjuk? (Kezdőknek) |
A hallott hang tisztasága az első a számos ok közül, mely az élő előadások átállását eredményezi a tradicionális lábmonitorokról a fülmonitor rendszerre. Sok zenész érzi úgy,hogy a lábmonitorból nem kap olyan pontos hangzást, amilyenre szüksége van; vagy nem hallja magát tisztán, vagy egyáltalán nem hallja magát, ha a színpad túl hangos. Ennek Miért fülmonitor?
Tipikus kétcsatornás alkalmazás A leggyakrabban használt mód, amikor a két csatorna teljesen különbözik – például zenekar és vokál. Ebben az esetben az Tipikus kétcsatornás alkalmazás Hagyományos sztereó beállítás esetén az L/1 és R/2 jelek függetlenek (nincsenek összekeverve). A felhasználó az L/1-et a bal fülhallgatóban hallja, az R/2-t a jobb oldali fülhallgatóban, és a balansz-szabályzóval a két hallgató hangerő-arányát lehet beállítani. (További IEM vevők használhatóak egyazon adóval, szükség szerint.) Haladó kétcsatornás alkalmazás Ezzel a használati móddal a zenekar tagjai maguk szabályozhatják a sztereó vevőegység balanszszabályzójával, mennyit halljanak magukból, illetve a zenekar egészéből. Jobbra forgatva a szabályzót, a teljes zenekart halljuk jobban (R/2 bemenet jele) mindkét oldalon; balra forgatva pedig a saját ének vagy hangszer hangja (L/1 bemenet jele) lesz több mindkét fülhallgatóban. Ebben az esetben, a LOOP kimenet segítségével felfűzve az összes adó megkapja a teljes kevert jelet, ezzel spórolva a keverő AUX kimeneteivel. Haladó kétcsatornás sztereó alkalmazás Az összeállítás lehetőséget ad egyedi sztereó mixek készítésére külön AUX buszok és IEM rendszerek használatával minden egyes résztvevő számára. Ez a beállítás tipikusan külön monitorkeverés esetén használatos. Ha bővebben szeretnél foglalkozni a témával, többet megismerni a hangosítás alapjairól, válaszd valamelyik tanfolyamunkat (forrás: AT) |